24 Haziran 2012 Pazar

İş fikirleri Fonskiyonel Basit Duvar Kapakları


iş fikirleri- Duvar Kapakları
iş fikirleri- Duvar Kapakları

İş fikirleri ararken karşımıza çıkan bu basit ve fonksiyonel duvar kapakları çok hoşumuza gitti. New york tasarım haftasında sergilenen bu fikrin oldukça rağbet gördüğünü farkettik. Basit bir iş fikri gibi gözükse de ihtiyaçlara hızlı ve etkili cevap verdiğini ve pazarlamasının kolay olduğunu da düşünürsek bu tip fonksiyonel ürünler imal ederek yeni bir iş alanı oluşturabiliriz. 


Duvar Kapaklarımızı pazarlayabileceğimiz en iyi alanlar ise inşaat sektörü ,elektrik işi yapan dükkanlar, nalburlar, Tekzen ve Koçtaş gibi firmalar olabilir. Ürünün kendisini fazlaca anlatma derdi olmaması ise müşteriler açısından önemli ve bu üründe bunları sağlıyor.

Resimleri iyi incelerseniz tek bir model olarak değil farklı modellerinden farklı ihtiyaçlara göre üretilebileceğini farketmiş olursunuz. 



(kaynak:morfikirler.com)

Kına salonları olsa ya!

Bayan kuaförlerine saçıma kına yakıyorum deyince hemen karşı çıkıp sizi vazgeçirmeye çalışırlar.Bir çoğu bu konuda çokça katıdır.Çünkü kına yakılan saç boya tutmaz.(Kınanın doğal olduğu buradan belli,saçınızı korur boya gibi tüm zararlı kimyasallardan) Oysa devir doğallık devri,hepimiz bir ölçüde gözümüzü açtık. Yediğimize,içtiğimize,ilaçlara,kullandığımız deterjan/şampuan/parfüm/bakım malzemelerine,hatta giysilerimize kadar -haklı olarak-doğallık peşindeyiz.


Bayan kuaförleri ise bu trendin çok dışında.Markası ne olursa olsun,saç boyalarının zararlarını bilmeyenimiz yoktur.Yıllarca kullanınca saçların ne hale geldiği malum.Güzelliğin bedeli bu kadar ağır olmamalı.


Her sokakta en az bir kuaför varken,diğerlerinden farklılaşmak,yeni bir sektör yaratmak ve kalıcı gözüken doğallık trendini yakalamak hiç de zor değil bence.Örneğin kına salonları.Evde saçlarına kına yakanlar bilir.Kına yakma, bekleme (örneğin ben çok kızıl olmasın diye 9-12 saat arası bekliyorum) ve yıkama sırasında ev koşullarında oldukça zorlanılır.Bekleme süresi boyunca hareketlerinizi daha az kısıtlayacak geniş alanlar,kına aksa yapışsa da çıkacak zeminler olsa,yakarken ve yıkarken biri size yardımcı olsa ne iyi olur.


Kına karılırken içine konacaklar konusunda bilgi sahibi,hangi saç hangi bitkisel katkı maddeleriyle (soğan kabuğu,kahve,çay,zeytinyağı,papatya vs) karılırsa hangi rengi alır konusunda uzman, size saç bakımı konusunda doğal pratik öneriler verebilecek %100 organik bir kuaför.Üstelik o uzun bekleme saatlerini değerlendirebileceğiniz doğal masajlar/banyolar/bakım uygulamaları  sunabilir.Veya o süreyi birlikte gittiğiniz kız arkadaşınızla uzun uzun sohbet ederek geçirebilirsiniz.ya da sadece tv izler,dergi/gazete karıştırısınız.Ya da getirdiğiniz lap-top unuzdan wireless  ile internete bağlanabilir,bir yandan işinize de bakabilirsiniz.Ben zemini çimenlerle kaplı armutlar ve hasır sandalyelerle kaplı bir bahçesi olduğunu hayal ettim.Açık havada ortada bir tv,bir kenarda içecek/yiyecek servis eden bir kafeterya (tabi ki ilave ücretlendirilecek), etrafta kimi tek kimi grup grup muhabbet eden hepsinin kafaları aynı model sarılmış kızlar..


Koca bir günü geçirmek için gideceğiniz bu yer sadece kuaför olmaz.Hem meslek bilgisiyle,hem bekleme alanıyla,hem vaktinizi değerlendirebileceğiniz aktiviteleriyle, hem tostuyla,hem çayıyla,hem müzikleriyle sizi memnun etmeli.Olsa keşke !

21 Haziran 2012 Perşembe

Venge rengi vitrinim hep vengemi kalacak?

Evlenirken binbir telaş,bir sürü kişinin farklı farklı görüşleri,maddi kriterler vs gibi sebeplerle alelacele eşyalarınızı alırsınız.İşin temizlik, kullanım kolaylığı, taşıma kolaylığını o an pek düşünmezsiniz.Bizde her şey yaşayarak öğrenilir çünkü.Üstelik her yıl değişen moda da ayrı bir konu.Aradan 2-3 yıl geçer,sıkılmaya başlarsınız, ama henüz borcu bile bitmemiş o eşyalardan kurtulmak o kadar kolay değil.Biz kadınlar koltukların,mobilyaların hatta odaların yerlerini değiştirmeyi pek severiz.Ama o koca vitrinler,gardroplar, fortmantolar,konsollar,sehpalar için pek fazla şansımız yok ne yazık ki..


Bu mobilyalar için kaplama malzemesi olsa diyorum.Sadece yere paralel olan düz zeminlerine konacak, vitrininizin/sehpanızın/masanızın ölçülerine göre kesilmiş,plastik,kalın,ağır,düz ve net duracak,silinmesi kolay,sabit olmayan,değiştirilebilir,havalanmayacak,toplanmayacak desenli/düz bir kaplama malzemesi örneğin.Sıkıldıkça mobilyanıza bir tazelik getirmez  mi? Tüm mobilyayı kaplamak çok pratik ve geri dönülebilir olmayabilir, belki o  da boyanabilir. Ama diğer türlü hem pratik ,hem sıkıldıkça değiştirin,hem de fiyatça uygun,erişilebilir olur sanki.


Örneğin benim mobilyalarım venge rengi.Koyu renk olduğu için çok toz tutuyor.Silsem de bir silmesem de.Üstelik sıkıldım.Öyle bir malzeme olsa uygulamak isterdim.Salonumu canlandıracak açık bir renkle kaplardım hem de beni toz bezinden de kurtarırdı.


Bu malzeme mobilyaların çiziklerini,yanık lekelerini , renk açılmalarını vs defolarını da önleyici olur hem.


Bin türlü ıvır zıvır şey satan yapı marketler hatta bir milyoncular bile satabilir bence bu malzemeyi.Olsa siz de almaz mısınız?





19 Haziran 2012 Salı

antika alım-satım sanal platformu olsa ya !

Neredeyse herkesin evinde eski madeni bir paradan bakır bir eşyaya, antika bir halıdan kuşaklardır var olan bir takıya kadar pek çok antika eşya vardır.Ütüler,bakır kaplar,eski giysiler,lambalar,mangallar,kitaplar,radyolar,tablolar,saatler,plaklar..Pek çok şey.hatta bazılarının antika değerinin olduğundan bile haberimiz olmayabilir.Gidip eski eşyalar alan bir yere satmak istediğimizde genelde ölü fiyatına almaya çalışan tüccarlarla karşılaşırız.
Bunun yanı sıra bir de koleksiyoncular, antika eşya toplayıcıları mevcut ki asıl o eşyaların değerini anlayan,bilen kişilerdir onlar.Onlar da bit pazarlarından veya denk geldikçe direk sahibinden antika eşya almaya çalışırlar,bazen tek bir parçayı yıllarca ararlar.
Bu iki grubu bir araya getirecek şeffaf,ulaşılabilir,güvenli,karşılaştırma şansı sunan,değerinde alıp satmayı sağlayacak bir sanal platform olsa ya ! Böylece herkes evindeki eşyanın resmini çekip internete koyar, başka bir şehirdeki/ülkedeki alıcıdan da fiyat alma şansı  yakalar.Aynı şekilde alıcılarda oturdukları yerden pek çok bölgede tarama yapmış olur,belki koleksiyonundaki son parçayı tamamlar.
Bu sitede sadece alıcılardan üyelik ücreti alabilir,reklam gelirlerini de unutmamak lazım.

18 Haziran 2012 Pazartesi

Bayan kuaförlerinin servisi olsa ne iyi olur !

Bayan kuaförleri özellikle düğün/nişan/mezuniyet grupları için servis hizmeti sunsalar ne iyi olur.Öylesine telaşlı bir günde düğün sahibi için kuaförde işi bitenleri tek tek toplayıp eve/salona getirmek ve bunun organizasyonu nu yapmak çok sıkıntılı olabiliyor.Malum saçlar,makyajlar yapılmış,hatta elbiseler giyilmiş, o halde çıkılıp gidilemiyor tabi.Ya birinin gelip alması beklenecek ya bir taksi çağırılacak vs. 


Ama kuaförün servis hizmeti olsa hem tercih edilme sebeplerine yenisini ekleyecek, hem fark yaratarak bir çeşit reklam yapmış olacak.Bunu market servisleri gibi belli bir kilometreye kadar ücretsiz yapabilir veya uzak mesafeler için ilave fiyatlandırma yapabilir.Ya da fiyatlarını biraz yukarı çekip "fiyata dahil ücretsiz servis hizmeti de sunuyoruz  " ,diyebilir.Orta bir çözüm yolu bulunabilir.Buiş için kango tipi bir araç ve araba kullanmayı bilen bir personel yeterli olacaktır.Hem aracını gezici reklam panosu olarak da etkin şekilde kullanabilir.Hatta özel günler dışında bile bu servisi kullanabilecek olanlar olduğunu düşünüyorum.

Uçuşan Fikirler

Merhabalar,


Günlük hayatta,tatilde,alışverişte,okulda,işte,metroda,otobüste,mutfakta,bankada,sokakta,cep telefonu bayisinde,hobi dükkanında,kuaförde/berberde vs gölgemizin geçtiği her yerde zaman zaman inceler,düşünür ve bir fikir geliştiririz."Şunu keşke böyle yapsalar", "Bu böyle daha pratik olabilir","Böylesi daha güvenli olmaz mı" diyebiliyoruz.Ama sonra, biz oradan ayrılıyoruz, o fikirde uzayda kaybolup gidiyor.Bazen zaman,bazen şartlar,çoğu zaman da sermaye yetersizliğinden bir zihinde bir anlığına yanmış bir ışık gibi kalıyor o fikir.


Diyorum ki , böyle bir fikir bankası olsun,fikirlerimizi not edelim,paylaşalım.Belki bunları hayata geçirebilecek imkanları olan ,bir çok kişinin faydalanmasını sağlayacak kişiler/kurumlar vardır.Biz yapamıyoruz diye kimse yapmasın mı yani..Bilenin bilmeyene,olanın olmayana borcu varmış.Hepimiz aynı evrenin çocuklarıyız ve birbirimize karşı sorumluluklarımız var.Aklımıza gelen fikir saçma,yanlış sonuçlar doğurabilecek,aykırı,uygulaması zor veya maliyetli vs olabilir.Ama başka bir fikre ön söz olabilir, başka bir işe ışık tutabilir.


İnsanız, her gün kafamızdan gelip geçen binlerce,milyonlarca düşünce içinden yakalayabildiklerimizi tüm iyi niyetlerimizle paylaşmak ve uygulayabilecek olanlara ulaştırmak dileğiyle..


Tüm beklentilerimi sıfırlayarak, ancak sonunda mutlaka bir şekilde önüme geleceğine  inanarak başlamak istiyorum.


sevgi,saygı ve selamlarımla


İlknur Bahça